יום ראשון, 5 בדצמבר 2010

התמודדות עם הכנת שיעורי הבית בראשית הדרך (כיתות א' וב')

במבט אחורה איננו זוכרות כמות כזו של שיעורי בית בכיתות הנמוכות. היום התחושה שלנו ושל הרבה הורים היא כי שיעורי הבית נועדו ללמד חלק מהחומר בבית על ידי ההורים במקום שהילדים ילמדו זאת בבית הספר. מרבית ההורים עובדים עד שעות מאוחרות ולכן פוגשים את ילדיהם רק בשעות אחר הצהריים ואז נשאלת השאלה, האם בזמן איכות כל כך קצר עם הילדים צריך להקדיש אותו להכנת שיעורים ולימוד חומר חדש או היערכות למבחנים?
אנחנו כאמהות שעובדות עד שעות הצהריים מוצאות את עצמנו פעמים רבות בוויכוחים וקונפליקטים עם הילדים סביב הכנת שיעורי בית רבים.
צריך לזכור את העובדה שילדים אלה עדיין צעירים ולא מזמן עזבו את הגן ועדיין זקוקים לתמיכה ותיווך של מבוגר בהכנת שיעורים .
נשמח לשמוע מה דעתכן על נושא שיעורי הבית בכיתות אלה והאם גם אתן נתקלות בקשיים ?

2 תגובות:

  1. איזה כיף שאפשר להגיב לכן סוף סוף.
    אני מאוד מתחברת למה שכתבתן על שיעורי הבית ולצערי אני חווה זאת כל יום עם בני בן ה-8 (כיתה ג) שמביא ערימות שיעורים כל יום ונאלץ לשבת לעיתים עד הערב כדי לסיים. הגענו למצב שמשרד החינוך עסוק בכמות החומר ולא באיכות. ילד לא צריך לשבת עד הערב עם שיעורים הוא צריך לשחק, ללכת לחוגים וכו'. מסת השיעורים מטורפת וגם ערימות המבחנים בכיתה ג' שאין לה הצדק. איני מבינה מה החשיבות בערימות שיעורים, אבל אין עם מי לדבר. המורים לא אשמים מטילים עליהם לסיים נושא מסוים עד חודש מסוים ולא משנה מה עובר על הילד ומה עוברים בבית ההורים כדי לעזור לו וכך אנו נראים במערכת החינוך. כך גם בגן צריכים להספיק מיליון דברים עם ילדי הגיל הרך ואני וגם אתי כבר לא נמצאות בתחרות עם אף אחד כדי להספיק יותר ויותר נושאים בגן. יותר חשוב לנו שתהיה סביבה נעימה בגן, שהילדים יהיו מוגנים, שיהנו לבוא לגן, אחרי שיהיה להם טוב הם יתפנו לשאר הדברים. הלוואי ונצליח לשנות את המערכת, בגן אפשר לעשות זאת, בבית הספר נראה לי קצת יותר קשה ומסובך.

    השבמחק
  2. את צודקת
    באמת הגן זו ממלכה קסומה שעדיין לא קילקלו. אבל הגננות והאגף הקדם יסודי נלחם כדי שהגן יישאר גן ולא יהפוך לבית ספר.

    השבמחק